website
header04
header02
header03

Opname

Als de datum van uw opname bekend is, kunt u thuis voorbereidingen treffen voor uw verblijf in het ziekenhuis. Hieronder leest u om welke voorbereidingen het gaat.

  

Wat neemt u mee?

Neem bij een opname het volgende mee:

- uw zorgpas

- een geldig identiteitsbewijs (id-kaart, paspoort of rijbewijs)

- dieetvoorschriften en/of medicijnen (eventueel)

- nachtkleding, extra sokken en ondergoed, ochtendjas, pantoffels

- badslippers en eventueel douchemuts voor de douche

- toiletartikelen

- boek, tijdschrift of iets dergelijks.

 

U kunt op de meeste plaatsen in ons ziekenhuis gebruik maken van uw mobiele telefoon, computer of tablet. Het ziekenhuis beschikt over WIFI. Het ziekenhuis is echter niet aansprakelijk voor verlies of schade aan deze apparaten. U dient uw telefoon, computer, tablet dan ook altijd zo te bewaren en op te bergen dat deze niet kunnen vallen of beschadigen bij uw zorg of verpleging, zoals bedden opmaken, schoonmaak van de kamer, en dergelijke.

Kostbare spullen kunt u beter thuislaten, neem ook geen waardevolle sieraden mee naar het ziekenhuis!

  

Nuchter - niet nuchter?

Bij operaties is het belangrijk dat u op het moment van de ingreep nuchter bent. Dit betekent dat u bepaalde dingen van tevoren mag eten en drinken. Soms moet u hier thuis al rekening mee houden. U krijgt hierover van te voren informatie mee van de polikliniek of van het Opnameplein. Twijfelt u of u wel of niet nuchter naar het ziekenhuis moet komen? Neem contact op met het het  Opnameplein of met de polikliniek van uw behandelend specialist.

 

Vragen over uw opname

Alle informatie over uw opname, de voorzieningen in het ziekenhuis en allerlei praktische onderwerpen staan in ons Opnamemagazine. Daarom krijgt u van ons altijd van tevoren een Opnamemagazine mee naar huis. U kunt het Opnamemagazine ook downloaden via publicaties.

Fotograferen of filmen in het ziekenhuis is alleen toegestaan met toestemming van de afdeling.

Tijdens uw opname in het ziekenhuis kunt u gebruik maken van diverse voorzieningen. Bijvoorbeeld internet, telefoon, televisie en een kapsalon.

 

Dagverpleging

Dagverpleging betekent dat u op één dag worden opgenomen, behandeld en ontslagen. Uw specialist bepaalt of u in aanmerking komt voor een behandeling in dagverpleging. Dit hangt onder meer af van de aard van de operatie of het onderzoek, uw leeftijd, uw lichamelijke conditie en het eventuele preoperatieve onderzoek dat de specialist heeft verricht. Er is een afdeling  Dagverpleging in Goes, Vlissingen en Zierikzee.

 

Mee eten met patiënt

In het ADRZ (locatie Goes) is het mogelijk om, tegen geringe vergoeding, mee te eten met uw naaste die opgenomen is in ons ziekenhuis. Deze lunch of diner kunt u betalen met maaltijdbonnen die te koop zijn in de foodshop in de centrale hal. Een broodmaaltijd kost € 2,50 en een warme maaltijd kost € 7,50. Op het moment dat de maaltijd op de afdeling wordt geserveerd, kunt u de maaltijdbon aan de zorgsupport medewerker geven. In ruil daarvoor ontvangt u dan een heerlijke maaltijd.

De lunch wordt geserveerd tussen 12.00 en 13.00 uur. Wilt u mee lunchen, geeft u dit dan voor 11.00 uur aan onze medewerker zorgsupport op de afdeling.

Het diner wordt geserveerd tussen 17.00 en 18.00 uur. Indien u mee wilt eten, wilt u dit dan voor 14.30 uur doorgeven aan onze zorgsupport medewerker? U heeft keuze uit twee verschillende menu's. Eventuele dieetwensen kunt u daarbij ook aangeven.

 

Mee eten op de Kinderafdeling.

 

Wat te doen bij vragen na ontslag uit het ziekenhuis

Het ADRZ streeft ernaar dat patiënten 24 uur per dag voor medische vragen kunnen overleggen met een ter zake deskundige in de periode van 7 kalenderdagen na hun ontslag uit het ziekenhuis. Het gaat hier om het beantwoorden van medische vragen en het geven van adviezen. Binnen kantooruren kunt u voor vragen of problemen na een opname  of (dag)behandeling contact opnemen met de polikliniek van het betreffende specialisme. Buiten kantooruren kunt u voor vragen of problemen na een opname  of (dag)behandeling contact opnemen met de receptie Goes. Zij verbinden u door naar de afdeling Spoedeisende Hulp (voor volwassenen) of Kinderafdeling (voor kinderen en jeugdigen).

De medewerker van de polikliniek, afdeling Spoedeisende Hulp of de kinderafdeling kan niet zelfstandig de hulpvraag afhandelen. In de avond, nacht en weekenduren krijgt de patiënt standaard de keuze om naar de SEH te komen of teruggebeld te worden door de behandelend specialist of zijn dienstdoende vervanger. De vraag en het gegeven advies worden geregistreerd. Telefoonnummer receptie locatie Goes: 0113-234000.

 

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.