website
header04
header02
header03

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een selectie van de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Klik dan onderaan op de button 'Stel een andere vraag'.

Voor kopieën uit uw medisch dossier neemt u rechtstreeks contact op met het secretariaat van uw behandelend specialist. Indien u bij meerdere specialisten onder behandeling bent, moet u ook meerdere dossiers aanvragen, er is geen centraal dossier. Het secretariaat mag u hiervoor kosten in rekening brengen.

 

Kopieën van röntgenfoto’s, CT-scan of MRI kunt u rechtstreeks telefonisch of ter plekke bij de balie van de röntgenafdeling opvragen. Zij zetten dit voor u op cd-rom. U kunt de cd-rom zelf afhalen bij deze balie met uw identificatiebewijs. Indien de cd-rom voor een arts in een ander ziekenhuis bestemd is, kan deze arts de benodigde info rechtstreeks bij onze rontgenafdeling opvragen.

 

 

Dit mag op de meeste afdelingen. In verband met een mogelijke verstoring van medische apparatuur is op de volgende afdelingen het gebruik van een mobiele telefoon verboden: röntgenafdeling, nucleaire geneeskunde, kinder(dag)behandeling, operatiekamers, poliklinische operatiekamers (PKOK) en intensive care/hartbewaking (IC/CCU).

 

Bij deze afdelingen staat duidelijk aangegeven dat het gebruik van een mobiele telefoon hier verboden is.

U kunt dit aanvragen bij de Receptie in de centrale hal. Wanneer u de '91' (Goes) of '92' (Vlissingen) intoetst op de telefoon naast uw bed krijgt u de receptie aan de lijn. Zorg dat u uw afdeling, kamer- en bednummer weet. Verder heeft u een bank- of girorekeningnummer nodig, de kosten van telefoon en televisie worden namelijk via een door u te ondertekenen machtiging automatisch verrekend.

 

Tarieven per 1 januari 2016:

Aansluitkosten (eenmalig) 2,75 euro

TV daghuur                     1,95 euro

Telefoon daghuur             4,05 euro, per tik euro 0,16

Alle telefoon- en televisieaansluitingen bij de bedden worden geregeld door een extern bedrijf: Ascom. Zij brengen de kosten hiervan in rekening. Heeft u hier vragen over, dan kunt u rechtstreeks contact met Ascom opnemen, telefoon 030 - 2409272.

In het ziekenhuis is geen computer voor patiënten aanwezig. U mag wel een eigen laptop meenemen, op alle verpleegafdelingen kunt u gebruik maken van gratis draadloos internet. Het  meenemen van uw laptop is op eigen risico.

Het ADRZ streeft ernaar dat patiënten 24 uur per dag voor medische vragen kunnen overleggen met een ter zake deskundige in de periode van 7 kalenderdagen na hun ontslag/vertrek uit het ziekenhuis. Het gaat hier om het beantwoorden van medische vragen en het geven van adviezen.

 

Binnen kantooruren kunt u voor vragen of problemen na een opname  of (dag)behandeling contact opnemen met de polikliniek van het betreffende specialisme.

 

Buiten kantooruren kunt u voor vragen of problemen na een opname  of (dag)behandeling contact opnemen met de receptie. Zij verbinden u door naar de afdeling Spoedeisende Hulp (voor volwassenen) of kinderafdeling (voor kinderen en jeugdigen).

 

De medewerker van de polikliniek, afdeling Spoedeisende Hulp of de kinderafdeling kan niet zelfstandig de hulpvraag afhandelen. In avond, nacht en weekenduren krijgt de patiënt standaard de keuze om naar de SEH te komen of teruggebeld te worden door de behandelend specialist of dienstdoende vervanger.

De vraag en het gegeven advies worden geregistreerd.

 

Telefoonnummer receptie locatie Goes: 0113-234000, telefoonnummer receptie locatie Vlissingen: 0118-425000.

 

Voor vragen over de rekening voor uw polikliniekbezoek of opname belt u met onze afdeling Zorgadministratie,  0118-425849 (werkdagen van 08.30 - 12.00 uur). Meer informatie over prijzen en verzekering vindt u hier.

Als er persoonlijke gegevens zijn veranderd, bijvoorbeeld uw adres of u bent veranderd van huisarts, dan kunt u deze gegevens direct bij binnenkomst laten wijzigen bij de Receptie in de centrale hal (Goes en Vlissingen).

Wanneer u een taxi nodig heeft kunt u met de zogenaamde ‘taxitelefoon’ een taxi aanvragen. In deze telefoon staan de telefoonnummers van verschillende taxibedrijven voorgeprogrammeerd. U vindt deze taxitelefoon in de centrale hal (Goes en Vlissingen).

 

In het Admiraal De Ruyter Ziekenhuis bevinden zich geen openbare telefooncellen. U mag in het ziekenhuis met uw mobiele telefoon in de hal en gangen bellen. Een taxi kunt u bellen met de taxitelefoon in de centrale hal (Goes en Vlissingen). Geeft dit problemen vraag dan hulp bij de receptie in de hal.

Locatie Goes heeft 2 parkeerterreinen. Als u richting de hoofdingang rijdt, kunt u voorbij de slagboom zowel links als rechts uw auto parkeren. Hier geldt betaald parkeren. Rijdt u binnen 30 minuten weer uit is parkeren gratis, wel uw kaart activeren in de betaalautomaat. Betaald parkeren geldt voor iedereen, hierop zijn geen uitzonderingen. De betaalautomaten staan buiten op het terrein, vlakbij de fietsenstalling.

U kunt ook een weekkaart (9 euro) of een dagkaart (4 euro) kopen. Met de weekkaart kunt u 7 dagen onbeperkt in- en uitrijden en de kaart is tevens overdraagbaar (de kaart is dus niet aan een voertuig of persoon gebonden). Daarnaast is er een dagkaart voor 4 euro beschikbaar voor mensen die op 1 dag meerdere keren in Goes zijn. Beide kaarten kunnen op de betaalautomaat worden aangeschaft.

 

Tarief:

Binnen 30 minuten uitrijden € 0,00

31 tot 60 minuten € 1,00

Vervolgens per 60 minuten € 1,00

Maximaal dagtarief € 4,00

 

Locatie Vlissingen heeft 3 parkeerterreinen, P1: ingang voorzijde aan de Koudekerkseweg (momenteel gesloten), P2: ingang achterzijde aan de Sottegemstraat en P3: ingang achterzijde aan de Joost de Moorstraat. Vanaf P2 kunt u doorsteken naar P3.

 

Het is mogelijk om elektrische auto’s op te laden op het parkeerterrein bij het ADRZ in Goes. Er zijn twee laadpalen met ieder twee aansluitingen. De laadpalen staan op het voorterrein bij het nieuwe Nucleaire Centrum (na slagbomen het linker parkeerterrein nemen). Het opladen kost € 0,28 per KWh. Er wordt afgerekend via de betaalpas die gebruikers van elektrische auto’s in hun bezit hebben.

Voor up-to-date informatie over het Openbaar Vervoer naar al onze locaties verwijzen wij u naar www.9292ov.nl of bel 0900-9292.

 

Pendelbus

Er rijdt, naast de reguliere busverbinding, een extra pendelbus van het station in Goes naar Emergis, Revant Lindenhof en het ADRZ. De pendelbus, die plaats biedt aan acht personen, rijdt elk halfuur op maandag tot en met vrijdag van 07.00 uur tot 18.00 uur. ’s Avonds en in het weekeinde kan een beroep worden gedaan op de haltetaxi. Reizigers die gebruikmaken van de extra pendelbus kunnen met de OV-chipkaart betalen of een los vervoerbewijs kopen bij de buschauffeur. Het gebruikelijke OV-tarief is van toepassing.

 

Zonetaxi vanaf NS station naar ADRZ in Goes
Om gebruik te kunnen maken van NS Zonetaxi dient men zich eenmalig te registreren (www.ns.nl). Minimaal een half uur van tevoren kan de NS Zonetaxi worden besteld via www.ns.nl/zonetaxi en bij aankomst op het station staat deze klaar. De reiziger kan de NS Zonetaxi vinden bij de speciale standplaats bij het station, te herkennen aan een taxizuil met het logo van NS Zonetaxi.
NS Zonetaxi werkt op basis van zones met een helder en aantrekkelijk zonetarief. Dit tarief bestaat uit het opstaptarief van € 3,- plus het zonetarief van € 3,- per zone. Een zone is 2 kilometer. 
Voor 1 zone (tot 2 km) betaalt u dus € 6
Voor 2 zones (tot 4 km) betaalt u € 9
Voor 3 zones (tot 6 km) betaalt u € 12.

 

Haltetaxi (met gebruikerspas):

  • 5 uur tevoren bestellen, via 088-2358000
  • Men heeft een gebruikerspas nodig, pas is aan te vragen middels telefoon of internet
  • Betaling kan op rekening of contant, met OV-kaart is niet mogelijk
  • Tijden ma tm vr 07.00 - 23.00 uur, zaterdag 08.00 – 23.00 zondag 09.00 – 23.00
  • Meer info op zeeland.nl/haltetaxi

 

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.