Adrz

Mijn Adrz

Mijn Adrz is het portaal speciaal voor onze patiënten. Een patiëntenportaal is een beveiligde digitale omgeving waarop u kunt inloggen om een deel van uw medische gegevens in te zien. Het gaat dan om uw medische gegevens die bij Adrz van u bekend zijn. Voor vragen over uw afspraak of medische vragen kunt u bellen met telefoonnummer 088 125 00 00 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 – 13.00 uur).

Inloggen op Mijn Adrz

Via de knop ‘Mijn Adrz’ bovenin het scherm kunt u inloggen op Mijn Adrz. U kunt inloggen via een computer, telefoon of tablet. Via uw mobiele device kunt u rechtstreeks op deze link klikken. Inloggen gaat via DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt u dit aanvragen via Digid.nl. Inloggen via DigiD kan alleen met een sms-verificatie. Maakt u hier nog geen gebruik van, dan kunt u de sms-verificatie instellen via DigiD.

Medische gegevens inzien

Via Mijn Adrz kunt u:

  • uw gemaakte afspraken bekijken
  • online inchecken voor een afspraak of opname
  • uw medisch dossier inzien en downloaden
  • uw persoonlijke gegevens inzien en wijzigen
  • informatie downloaden die voor u van toepassing is.
  • Zelf poliklinische afspraken inplannen bij een beperkt aantal poliklinieken.
  • uw basisverzekering inzien (niet uw aanvullende verzekeringen).

Verzekeringen

Op Mijn Adrz heeft u inzicht in uw basisverzekering. Heeft u een aanvullende verzekering? Deze is niet zichtbaar op Mijn Adrz maar is wel bekend bij de zorgadministratie van Adrz. U hoeft hier niet speciaal contact voor op te nemen.

Vragen en contact

Heeft u na het lezen van bovenstaande informatie nog een vraag over Mijn Adrz? Kijk dan bij de veelgestelde vragen hieronder. Staat uw vraag hier niet bij? Dan kunt u contact opnemen met ons Bureau Patiënten Registratie via telefoonnummer 088 125 51 10 (bereikbaar op werkdagen van 11.00-16.00 uur).

Veelgestelde vragen

Wat is Mijn Adrz?

Mijn Adrz is het patiëntenportaal van Adrz. Een patiëntenportaal is een beveiligde digitale omgeving waarop u kunt inloggen om uw medische gegevens in te zien. Het gaat dan om uw medische gegevens die bij Adrz bekend zijn.

Wat heb ik nodig om Mijn Adrz te gebruiken?

  • Een computer of tablet met internetfunctie
  • Een DigiD met sms-functie
  • Een mobiele telefoon

Wanneer kan ik inloggen op Mijn Adrz?

U kunt altijd en overal inloggen op Mijn Adrz. Wel moet uw legitimatiebewijs zijn gecontroleerd en geregistreerd bij Adrz. Ook moet u een DigiD hebben met sms-verificatie.

Hoe kan ik inloggen op Mijn Adrz?

  • Klik op de knop ‘Mijn Adrz’ bovenin het scherm
  • Klik op 'Inloggen'
  • U komt op de website van DigiD
  • Klik op 'Inloggen'
  • Kies voor inloggen met sms-controle of inloggen met de DigiDapp
  • U heeft nu toegang tot Mijn Adrz
Meer informatie over inloggen met DigiD vindt u op de website van DigiD. Inloggen via DigiD kan alleen met een sms-verificatie. Maakt u hier nog geen gebruik van, dan kunt u de sms-verificatie instellen via DigiD.

Ik heb problemen met inloggen op Mijn Adrz, wat kan ik doen?

Informatie over mogelijke problemen bij het inloggen vindt u op de website van DigiD. Komt u er niet uit? Dan kunt u contact opnemen met ons Bureau Patiënten Registratie via telefoonnummer 088 125 51 10 (bereikbaar op werkdagen van 11.00-16.00 uur). Veel van uw vragen kan Bureau Patiënten Registratie direct beantwoorden, maar sommige vragen hebben wat tijd nodig. Het kan daarom zijn dat het even duurt voor u antwoord krijgt.

Ik heb wel DigiD, maar niet met sms-verificatie. Kan ik toch inloggen op Mijn Adrz?

Nee, zonder sms-verificatie kunt u niet inloggen op Mijn Adrz. U kunt sms-verificatie instellen via de website van DigiD.

Ik heb zelf mijn uitslagen al bekeken via Mijn Adrz en maak me ongerust. Kan ik mijn afspraak met de arts vervroegen om dit te bespreken?

Het is helaas niet mogelijk de afspraak te vervroegen. We plannen alle afspraken zorgvuldig in op basis van de beschikbaarheid, dit betekent dat jouw afspraak al is ingepland op de eerstvolgende mogelijkheid. Daarnaast heeft jouw behandelaar voldoende tijd nodig om de uitslagen voorafgaand aan de afspraak te bekijken en te bespreken. We vragen je dan ook vriendelijk geen contact op te nemen met het verzoek de afspraak te vervroegen. Bij sprake van ernstig afwijkende uitslagen zijn die een directe bedreiging vormen voor de patiënt en snelle behandeling vereisen, zal de arts uiteraard direct handelen en contact opnemen.

Wat heb ik nodig om in te loggen op Mijn Adrz?

U kunt via DigiD inloggen op Mijn Adrz. Dit gaat via uw DigiD-wachtwoord in combinatie met sms-controle. Alle informatie over inloggen met DigiD vindt u bij de veelgestelde vragen op de website van DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag uw DigiD dan aan.

Kan ik met mijn smartphone of tablet inloggen op Mijn Adrz?

Ja, u kunt met uw smartphone of tablet inloggen op Mijn Adrz.

Hoe log ik in als ik geen mobiele telefoon heb?

Als u geen mobiele telefoon hebt, kunt u toch gebruikmaken van de sms-functie. U wordt dan gebeld op uw vaste lijn door een geautomatiseerd systeem van de overheid. U hoort een code die u moet invoeren bij het inloggen. Op de website van DigiD leest u hoe dit werkt en hoe u dit kunt aanvragen.

Hoe veilig is inloggen op Mijn Adrz?

  • Adrz gebruikt DigiD als toegang om de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te waarborgen. Om DigiD te mogen gebruiken stelt de overheid zware beveiligingseisen.
  • U kunt alleen bij uw persoonlijk dossier door in te loggen met uw eigen DigiD. Uw DigiD bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord die u allebei zelf kiest. Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn strikt persoonlijk. Bescherm deze gegevens goed en voorkom dat anderen er misbruik van kunnen maken. Niemand mag u vragen om uw gebruikersnaam, wachtwoord of activeringscode.
  • Criminelen proberen soms achter uw DigiD te komen. Zij sturen e-mails die leiden naar valse websites van DigiD of de Belastingdienst. Klik niet op links in deze e-mails en gooi ze weg. Vul nooit uw DigiD-gegevens in als u niet zeker weet of u op de echte DigiD-inlogpagina bent. Controleer of het adres van de website begint met https.
  • Op de website van DigiD vindt u meer informatie over veilig inloggen.

Hoe zijn mijn gegevens beschermd in Mijn Adrz?

Adrz gebruikt DigiD als toegang om de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te waarborgen. Om DigiD te mogen gebruiken stelt de overheid zware beveiligingseisen.

Kan ik zelf een afspraak plannen in Mijn Adrz?

Bij Adrz zijn we gestart met een proef waardoor je zelf afspraken kunt maken in Mijn Adrz. Op dit moment is dat mogelijk voor een deel van de afspraken bij de poli Dermatologie en Gynaecologie. Lees hier hoe u online een afspraak maakt op Mijn Adrz. Een afspraak plannen of wijzigen kan ook altijd via de Afspraakcentrale van Adrz. Deze is bereikbaar via 088 125 00 00 (bereikbaar op werkdagen van 8.00-13.00 uur).

Kan ik inloggen om een vragenlijst voor mijn partner in te vullen?

Nee, dat is niet mogelijk; uw partner moet hiervoor zelf inloggen.

Met wie kan ik contact opnemen met een vraag over Mijn Adrz?

Heeft u een vraag over Mijn Adrz? Neem dan contact op met Bureau Patiënten Registratie via telefoonnummer 088 125 51 10 (bereikbaar op werkdagen van 11.00 – 16.00 uur). Veel van uw vragen kan Bureau Patiënten Registratie direct beantwoorden, maar sommige vragen hebben wat tijd nodig. Het kan daarom zijn dat het even duurt voor u antwoord krijgt. Voor vragen over uw afspraak of opname kunt u bellen met de Afspraakcentrale via 088 125 00 00. De Afspraakcentrale is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 13.00 uur en voor opname tussen 8.30-13.00 uur. Voor medische vragen kunt u bellen met de desbetreffende polikliniek via 088 125 00 00.

Ik heb een medische vraag, aan wie kan ik die stellen?

Medische vragen kunt u tijdens uw volgende afspraak stellen aan uw specialist, huisarts of andere behandelaar.

Mijn burgerservicenummer (BSN) is niet bekend bij Adrz. Wat moet ik doen?

Het ontbreken van uw BSN-nummer kan 2 oorzaken hebben:
  • U staat niet geregistreerd in de administratie van het ziekenhuis.
  • Uw gegevens zijn nog niet gecontroleerd.
U kunt het beste contact opnemen met Bureau Patiënten Registratie via telefoonnummer 088 125 51 10 (bereikbaar op werkdagen van 11.00-16.00 uur).

Kan ik gegevens wijzigen in Mijn Adrz?

U kunt zelf uw telefoonnummer, e-mailadres, huisarts, tandarts en apotheek aanpassen via het tabblad 'Mijn gegevens'. Persoonsgegevens kunt u niet wijzigen via Mijn Adrz. Dit moet u doen via uw gemeente. Daarna kunt u in Mijn Adrz de gegevens bijwerken via de knop ‘wijzigen’.

Kan ik de kosten van mijn behandelingen terugzien in Mijn Adrz?

Nee, op dit moment kunt u de kosten van uw behandeling in het ziekenhuis niet terugzien in Mijn Adrz. U kunt deze opvragen bij uw zorgverzekeraar.

Wanneer zijn de uitslagen van onderzoeken zichtbaar in Mijn Adrz?

Zodra de uitslagen de beschikbaar zijn, worden deze na het onderzoek weergegeven in Mijn Adrz via het tabblad 'Dossier'. Wilt u de uitslagen liever horen van uw arts? Wacht dan tot na uw volgende afspraak met het bekijken ervan. Uw arts kan u tijdens uw afspraak precies vertellen wat de uitslagen betekenen.

Van welke onderzoeken kan ik de uitslagen inzien via Mijn Adrz?

In Mijn Adrz vindt u uitslagen van onderzoeken die zijn uitgevoerd door het laboratorium. Die uitslagen vindt u onder het tabblad 'Dossier' en dan onder 'Uitslagen'. Uitslagen worden zodra ze beschikbaar zijn na het onderzoek weergegeven.

Zijn foto’s van röntgenonderzoek ook zichtbaar in Mijn Adrz?

Nee, beelden van röntgenonderzoeken worden niet getoond. U kunt wel het verslag bekijken dat van de foto is gemaakt. Indien u een kopie wilt van een röntgenonderzoek, zoals een röntgenfoto, CT-scan of MRI, dan kunt u deze rechtstreeks opvragen bij de afdeling Radiologie. Gegevens vanaf 2005 krijgt u mee op cd-rom. U kunt hiervoor naar de afdeling Radiologie in het ziekenhuis in Goes of Vlissingen komen of contact opnemen met deze afdeling via  088 125 43 60.

Kan ik een contactpersoon of tijdelijk adres toevoegen in Mijn Adrz?

Nee, het toevoegen van een contactpersoon of tijdelijk adres kan enkel via Bureau Patiënten Registratie. Bureau Patiënten Registratie is bereikbaar op werkdagen van 11.00-16.00 uur via telefoonnummer 088 125 51 10.

Er staat informatie in Mijn Adrz die niet van mij is, wat kan ik doen?

Wij verzoeken u vriendelijk dit te melden bij het Centraal punt Medische Dossiers via e-mailadres adrz.cmd@adrz.nl of via telefoonnummer 06 129 342 43 (op maandag, dinsdag en donderdag bereikbaar van 9.00-12.00 uur). Indien het hier gaat over gevoelige informatie van een andere patiënt, maken wij melding van dit datalek door Adrz bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Hoe kan ik een e-consult met een medisch specialist aanvragen via Mijn Adrz?

De medisch specialist geeft aan of een e-consult mogelijk is in uw situatie. Het e-consult start u via het tabblad 'E-consult' in Mijn Adrz.

Waar vind ik op Mijn Adrz de medische vragenlijst die ik moet invullen?

Zodra in Mijn Adrz een digitale medische vragenlijst voor u gereed staat, ontvangt u hiervan bericht per e-mail. Voor het invullen van de vragenlijst logt u in op Mijn Adrz. Onder het tabblad 'Vragenlijsten' ziet u de vragenlijst gereed staan.

Welke gegevens ziet de huisarts uit Mijn Adrz?

Indien u Adrz toestemming heeft gegeven voor het uitwisselen van uw medische gegevens, is alle medische informatie in Mijn Adrz ook bij uw huisarts bekend.

Hoe ver gaat de informatie in Mijn Adrz terug?

De medische informatie die u ziet in Mijn Adrz gaat terug tot ten minste 1 juli 2018. Het kan zijn dat er ook oudere informatie zichtbaar is.

Welke browser is nodig voor Mijn Adrz?

Het is niet veilig om met een te oude browser in te loggen in Mijn Adrz. Daarom is dat ook niet mogelijk. Met de laatste of één na laatste browserversies van Chrome, Firefox, Edge, Internet Explorer en Safari is het gebruik van Mijn Adrz veilig en heeft u de beste gebruikerservaring.

Kan ik de gegevens van mijn kind of iemand die mij gemachtigd heeft inzien na het inloggen met mijn eigen DigiD op Mijn Adrz?

Het is mogelijk dat iemand via DigiD Machtigen u machtigt voor toegang tot zijn/haar dossier op Mijn Adrz. Iemand machtigen voor Mijn Adrz werkt alleen als de persoon 16 jaar of ouder is. De gemachtigde kan precies hetzelfde als de patiënt binnen Mijn Adrz, bijvoorbeeld: een afspraak maken, een vragenlijst invullen, onderzoek uitslagen bekijken of een brief van de specialist lezen. De gemachtigde kan inloggen bij Mijn Adrz met zijn/haar eigen DigiD. Een voorwaarde voor de gemachtigde is wel dat hij of zij zich gelegitimeerd heeft bij Adrz. Voor kinderen vanaf 0 jaar kunt u een DigiD aanvragen via de website van DigiD. Om voor uw kind in te kunnen loggen op Mijn Adrz, moet het burgerservicenummer (BSN) van uw kind bekend zijn bij Adrz. Hiervoor kunt u contact opnemen met Bureau Patiënten Registratie via telefoonnummer 088 125 51 10 (bereikbaar op werkdagen van 11.00-16.00 uur).

Hoe check ik online in voor een afspraak of opname in Goes?

U ontvangt 24 tot 48 uur voor uw geplande afspraak of opname een mail met daarin informatie over het online inchecken van uw afspraak of opname via Mijn Adrz over uw afspraak of opname. De QR code die u ontvangt na het online inchecken werkt alleen op de aanmeldzuilen voor afspraken en opnames op de Adrz locatie Goes. U logt voor online inchecken in op Mijn Adrz. Op de homepagina ziet u de melding “Check online in”. Eerst controleert u uw gegevens. Indien van toepassing wordt daarna uw toestemming voor het uitwisselen van gegevens met andere zorgverleners uitgevraagd. Vervolgens bevestigt u het online inchecken. U ontvangt dan een mail met een QR code. Die kunt u scannen bij de aanmeldzuilen in Goes. Na het selecteren van uw afspraak ontvangt u het ticket waarop de definitieve routenummer van uw afspraak of opname staat.

Hoe download ik mijn medisch dossier?

In Mijn Adrz kunt u een samenvatting van uw medisch dossier downloaden, namelijk het Basis Gegevensset Zorg (BgZ). De BgZ bestaat uit een landelijke standaardset van patiëntgegevens die (bijna) altijd nodig zijn voor continuïteit van zorg. U gaat hiervoor naar het tabblad ‘Dossier’ > ‘Mijn dossier downloaden onder het kopje medische gegevens.

Waarom zie ik alleen mijn basisverzekering?

Op Mijn Adrz heeft u inzicht in uw basisverzekering. Heeft u een aanvullende verzekering? Deze is niet zichtbaar op Mijn Adrz maar is wel bekend bij de zorgadministratie van Adrz. U hoeft hier niet speciaal contact voor op te nemen.

Online afspraken maken en wijzigen

Veelgestelde vragen

Ik heb zelf mijn uitslagen al bekeken via Mijn Adrz en maak me ongerust. Kan ik mijn afspraak met de arts vervroegen om dit te bespreken?

Het is helaas niet mogelijk de afspraak te vervroegen. We plannen alle afspraken zorgvuldig in op basis van de beschikbaarheid, dit betekent dat jouw afspraak al is ingepland op de eerstvolgende mogelijkheid. Daarnaast heeft jouw behandelaar voldoende tijd nodig om de uitslagen voorafgaand aan de afspraak te bekijken en te bespreken. We vragen je dan ook vriendelijk geen contact op te nemen met het verzoek de afspraak te vervroegen. Bij sprake van ernstig afwijkende uitslagen zijn die een directe bedreiging vormen voor de patiënt en snelle behandeling vereisen, zal de arts uiteraard direct handelen en contact opnemen.

Kan ik zelf een afspraak plannen in Mijn Adrz?

Bij Adrz zijn we gestart met een proef waardoor je zelf afspraken kunt maken in Mijn Adrz. Op dit moment is dat mogelijk voor een deel van de afspraken bij de poli Dermatologie en Gynaecologie. Lees hier hoe u online een afspraak maakt op Mijn Adrz. Een afspraak plannen of wijzigen kan ook altijd via de Afspraakcentrale van Adrz. Deze is bereikbaar via 088 125 00 00 (bereikbaar op werkdagen van 8.00-13.00 uur).

Welke afspraken kan ik online maken op Mijn Adrz?

In uw verwijsbrief staat of u de afspraak zelf online kunt maken op Mijn Adrz. U kunt geen afspraak inplannen zonder een verwijzing. De in te plannen afspraak staat voor u klaar in Mijn Adrz. Bij een vervolgafspraak vertelt de zorgverlener als u deze online kunt inplannen. U kunt deze vervolgafspraak inplannen als deze zichtbaar wordt in Mijn Adrz. Dit gebeurt ongeveer 11 weken voordat u moet terugkomen bij de arts. Staat er geen datum of tijdstip van uw voorkeur tussen? Of staat de afspraak die u wilt inplannen niet in dit overzicht? Dan is het (nog) niet mogelijk om deze afspraak online te maken. Neem dan contact op met de Afspraakcentrale van Adrz. Deze is bereikbaar via 088 125 00 00 (bereikbaar op werkdagen van 8.00-13.00 uur). Heeft u een tolk nodig? Neem dan contact op met de Afspraakcentrale van Adrz en plan met hen de afspraak in. Dan kan Adrz tijdig een tolk voor u regelen.

Ik kan of wil mijn afspraak niet online inplannen via Mijn Adrz.

U kunt dan altijd contact opnemen met de Afspraakcentrale van Adrz. Deze is bereikbaar via 088 125 00 00 (bereikbaar op werkdagen van 8.00-13.00 uur). De medewerkers van de Afspraakcentrale kunnen de afspraak voor u inplannen. Heeft u 3 werkdagen na het krijgen van uw verwijzing uw afspraak nog niet online gemaakt op mijn Adrz? Dan plant een medewerker van de Afspraakcentrale van Adrz de afspraak voor u in en neemt contact met u op. Dit kan telefonisch of per post zijn. Bij een vervolgafspraak neemt de Afspraakcentrale contact met u op als u 8 weken voordat u moet terugkomen bij uw zorgverlener de afspraak nog niet online heeft gemaakt. Dit kan telefonisch of per post zijn.

Hoe zie ik welke afspraken ik heb gemaakt?

Alle gemaakte afspraken zijn zichtbaar in Mijn Adrz bij ‘Agenda’ > ‘Afspraken’.

Hoeveel tijd heb ik om een verwijzing online inplannen?

De verwijzing die u online kunt inplannen vindt u onder het kopje ‘Agenda’ > 'Verwijzingen'. U heeft 3 dagen de tijd om uw verwijzing online in te plannen. Als u te lang hebt gewacht met uw afspraak online te plannen, dan ziet u deze niet meer in Mijn Adrz. Dan plant een medewerker van de Afspraakcentrale de afspraak voor u in en neemt contact met u op. Dit kan telefonisch of per post zijn.

Hoeveel tijd heb ik om een vervolgafspraak in te plannen?

De in te plannen vervolgafspraak wordt ongeveer 11 weken voordat u moet terugkomen bij de arts, zichtbaar in Mijn Adrz. De in te plannen vervolgafspraak blijft zichtbaar totdat u of de Afspraakcentrale de afspraak heeft ingepland. De vervolgafspraak kunt u op Mijn adrz vinden onder ‘Agenda’ > ‘Afspraken op de wachtlijst’. Heeft u vanaf 8 weken voordat u moet terugkomen bij uw zorgverlener uw afspraak nog niet online gemaakt? Dan plant een medewerker van de Afspraakcentrale van Adrz een afspraak voor u in en neemt contact met u op. Dit kan telefonisch of per post zijn.

Ik kan mijn afspraak niet online inplannen op Mijn Adrz.

Niet alle afspraken kunt u zelf online maken. Op dit moment doen de poli Dermatologie en Gynaecologie voor een aantal van hun afspraken mee aan de proef voor online inplannen. Bij een verwijzing staat in uw verwijsbrief of uw afspraak online inplanbaar is. U heeft hier 3 dagen de tijd voor. Heeft u te lang gewacht met uw afspraak online te plannen, dan plant een medewerker van de Afspraakcentrale van Adrz een afspraak voor u in. Zij nemen dan telefonisch of per post contact met u op. Bij een vervolgafspraak vertelt de zorgverlener als u deze online kunt inplannen. U kunt deze vervolgafspraak inplannen als deze zichtbaar wordt in Mijn Adrz. Dit gebeurt ongeveer 11 weken voordat u moet terugkomen bij de arts. De in te plannen vervolgafspraak blijft zichtbaar totdat u of de Afspraakcentrale de afspraak heeft ingepland.

Ik zie geen datum of tijdstip naar mijn voorkeur in Mijn Adrz

U kunt ongeveer tot 12 weken vooruitplannen. Staat er geen datum of tijdstip van uw voorkeur tussen? Of staat de afspraak die u wilt inplannen niet in dit overzicht? Dan is het (nog) niet mogelijk om deze afspraak online te maken. Neem dan contact op met de Afspraakcentrale van Adrz. Deze is bereikbaar via 088 125 00 00 (bereikbaar op werkdagen van 8.00-13.00 uur).