Het overzicht is voor het laatst bijgewerkt op: 8 januari 2021.
Wachttijd tot afspraak polikliniek
Dit is het aantal dagen dat u moet wachten vanaf het moment dat u de afspraak maakt tot het moment dat u terecht kunt bij de betreffende polikliniek.
Bekijk de gemiddelde wachttijd voor uw afspraak in de polikliniek
Wachttijd tot behandeling
Dit is het aantal dagen dat u moet wachten vanaf het moment dat uw arts besluit dat een behandeling of meerdaagse opname noodzakelijk is, tot het moment dat u wordt behandeld of opgenomen.
Bekijk de gemiddelde wachttijd tot uw behandeling
Wachttijd tot onderzoek
Dit is het aantal dagen dat u moet wachten vanaf het moment dat u de afspraak maakt tot het moment dat u wordt onderzocht.
Bekijk de gemiddelde wachttijd tot u wordt onderzocht (onderaan het document)
Contact opnemen
Wanneer u onze wachttijden te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen via het nummer 088 125 00 00. Ook kunt u uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen wordt. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm) bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek 4 weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken.