Adrz

Patiëntveiligheid

Patiënten kunnen erop vertrouwen dat Adrz en zijn medewerkers zich maximaal inspannen om risico’s voor patiënten zoveel mogelijk te beperken. Patiëntveiligheid moet vanzelfsprekend zijn.

Middelen organiseren patiëntveiligheid

We gebruiken verschillende manieren om ervoor te zorgen dat de zorg voor onze patiënten zo veilig mogelijk is.

Als u in het ziekenhuis bent, merkt u misschien dat we u soms om uw naam en geboortedatum vragen. Ook controleren we uw medicijnen en vragen we hoe u de zorg ervaart. Sommige dingen merkt u niet meteen. Bijvoorbeeld dat we onderzoeken doen als er iets fout gaat.Ook kijken we regelmatig of ons werk goed geregeld is.

We zorgen voor de patiëntveiligheid op onder andere de volgende manieren:

  • actieve patiëntenparticipatie
  • complicatiebesprekingen vakgroepen
  • goed omgaan met uw gegevens en uw gegevens controleren
  • interne en externe audits
  • klachtenopvang
  • multidisciplinaire gesprekken
  • aandacht voor medicatieveiligheid
  • onderzoek naar een onverwacht ernstige gebeurtenis
  • patiëntervaringsonderzoek
  • preventieve zorg
  • Prospectieve Risico Inventarisatie (PRI) en Patiënt Effect Rapportage (PER)
  • spiegelgesprekken
  • Tip Top Flop-kaarten
  • veiligheidsdialogen (gesprek met raad van bestuur op de werkvloer)
  • Veilig Incident Melden (VIM)
  • videobewaking