Lees hier de laatste informatie over het coronavirus bij Adrz.

Wist u dat u zelf kunt bijdragen aan een beter en sneller herstel? Als u in beweging blijft tijdens uw opname, houdt u uw conditie op niveau en uw spieren sterker. Hierdoor is de kans op complicaties kleiner, bevordert dit uw herstel en kunt u sneller weer naar huis.

Wanneer u bent opgenomen in het ziekenhuis, probeer dan op uw eigen niveau in beweging te blijven. Wij hebben drie oefenprogramma’s met beweeg- en spierversterkende oefeningen opgesteld die u kunnen helpen bij het bewegen. De oefenprogramma’s laten oefeningen in bed, in de stoel en staand zien.

De uitzending kunt u driemaal per dag bekijken kanaal 4 (gratis) van uw televisie aan uw bed:

  • ’s morgens om 10.30 uur
  • ’s middags om 15.30 uur
  • ’s avonds om 19.30 uur

Beweegtips voor in het ziekenhuis

  • Probeer niet in de nachtkleding te verblijven overdag. Was en kleed u zo mogelijk zelfstandig zoals u dat thuis overdag zou doen.
  • Blijf zo mogelijk uit bed, zitten is ook bewegen.
  • Liggend eten en drinken is voor niemand goed, doe dit bij voorkeur aan de tafel.
  • Loop ieder uur een stukje of maak passen op de plaats. (Loop bijvoorbeeld naar het koffieapparaat om een bakje koffie.)

Beweegtips voor thuis

  • Probeer ieder uur even op te staan en een stukje te lopen of maak passen op de plaats.
  • Blijf wandelen en fietsen.
  • Neem zo vaak mogelijk de trap.
  • Ga sporten of fitnessen als dat kan. De fysiotherapeut kan u eventueel begeleiden.
  • Ga regelmatig vijf keer achter elkaar zitten en weer staan. Hier worden uw benen sterker van.