Adrz

Deze folder geeft u meer informatie over SanaCoach (ernstig) Astma. Het is goed u te realiseren dat de situatie voor u persoonlijk anders kan zijn dan beschreven.

SanaCoach

Altijd een lijntje met uw zorgverlener

Een bezoek aan het ziekenhuis is voor u waarschijnlijk een flinke inspanning. Maar goed contact met uw zorgverleners is wel heel belangrijk. Zeker als het even minder gaat. Met de SanaCoach (ernstig) Astma houden uw zorgverleners digitaal een oogje in het zeil. Daardoor hoeft u veel minder vaak naar het ziekenhuis. Nemen uw klachten thuis toe? U heeft snel uw arts of verpleegkundige aan de lijn. Minder vaak naar de polikliniek en goede begeleiding: dat is wat de SanaCoach Astma u biedt.

Meer zelfvertrouwen, minder opnames

Patiënten die de SanaCoach Astma gebruiken voelen zich thuis veiliger en hebben meer zelfvertrouwen. Ook hun familie en vrienden ervaren minder stress omdat er altijd een zorgverlener meekijkt op de achtergrond.
Daarnaast blijkt uit onderzoek dat gebruikers van de SanaCoach veel minder vaak de eerste hulp bezoeken of met spoed worden opgenomen. We hopen dan ook van harte dat u gebruik gaat maken van de SanaCoach Astma. Vraag uw arts of verpleegkundige naar de mogelijkheden.

Wat kan de Sanacoach (ernstig) Astma?

De SanaCoach Astma is een aanvulling op de standaard behandeling. Met de Sanacoach krijgt u regelmatig een gezondheidscheck. Ook kunt u samen met uw behandelaar uw individueel zorgplan samenstellen, een spreekuur voorbereiden, kennismodules volgen, advies krijgen en vragen stellen aan uw behandelaar.
Bovendien kunt u laten weten als klachten erger worden en het longaanval actieplan opvolgen. U krijgt via e-mail of via de app een bericht als er in de Sanacoach iets voor u klaarstaat.

Periodieke check
Met een aantal vragen wordt regelmatig bekeken hoe het met uw klachten en gezondheid gaat.

Voorbereiding spreekuur
U kunt uw afspraak op de polikliniek beter voorbereiden. Zo kunt u van tevoren aangeven waar u het met uw
zorgverlener over wilt hebben.

Kennismodules
Leer meer over Astma en verschillende onderwerpen die daarmee te maken hebben.

Longaanval actieplan
Als uw longklachten verergeren (bijvoorbeeld bij inname van medicijnen), kunt u in het zorgplan lezen welke acties u kunt ondernemen.

Een bericht sturen
U kunt uw zorgverlener een bericht sturen als u een vraag heeft of iets wilt laten weten.

Beladvies
Als u klachten heeft en u twijfelt of u hiervoor de zorgverlener moet bellen, kunt u op de SanaCoach een beladvies invullen. U krijgt een aantal vragen en daarna een advies wat u het beste kunt doen.

EHealth in Adrz

Adrz kan de zorg voor u makkelijker maken. Dat kan met eHealth. EHealth staat voor digitale zorg. EHealth biedt u meer zelfstandigheid en invloed op uw gezondheid en behandeling. Het wordt voor u ook makkelijker om informatie te delen met het ziekenhuis. En dat doen we natuurlijk op een veilige manier, volgens privacywetten en regelgeving, zodat uw gegevens altijd veilig zijn.

Privacy volgens AVG wet

De SanaCoach Astma is onderdeel van uw behandeling. Uw arts en verpleegkundige gaan zorgvuldig met alle informatie in de SanaCoach om.

Gebruik maken van de SanaCoach

U vindt de SanaCoach op het internet via www.sanacoach.com. Of download de App via de Google Playstore of de Appstore van Apple.

Wordt SanaCoach Astma vergoed?

Thuismonitoring wordt volledig vergoed vanuit uw basisverzekering. Dit valt wel onder uw eigen risico. Voor meer vragen over vergoedingen vanuit het basispakket kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Voor vragen over uw factuur kunt u contact opnemen met de afdeling Facturatie via 088 125 00 00.

Contact

Heeft u een vraag over het gebruik van de SanaCoach? Dan kunt u contact opnemen met Sananet via
helpdesk@sananet.nl of via 046 458 80 01.

Heeft u na het lezen van deze folder nog vragen of ontstaan er na de behandeling onverhoopt problemen waarover u zich zorgen maakt, dan kunt u bellen naar poli Longgeneeskunde via 088 125 4735.

Als u de afdeling niet kunt bereiken, kunt u bellen naar de Receptie van Adrz via 088 125 00 00.

Wilt u een afspraak maken, annuleren of verzetten? Neem dan contact op via het contactformulier. Deze wordt vaak dezelfde werkdag nog in behandeling genomen. U kunt op werkdagen tussen 8.00 uur en 13.00 uur ook telefonisch contact opnemen met de Afspraakcentrale via 088 125 00 00, kies in het keuzemenu voor optie 1.