Verschil tussen Mijn Adrz en een PGO
Mijn Adrz is iets anders dan een PGO. In Mijn Adrz ziet u alléén gegevens die in Adrz zijn verzameld. In een PGO kunt u naast uw gegevens van Adrz ook de gezondheidsgegevens van andere zorgverleners zetten. Zoals informatie van andere ziekenhuizen, huisarts, apotheek of revalidatie. Ook kunt u in een PGO gegevens verzamelen die u zelf meet. Bijvoorbeeld met een smartwatch.
Voor wie is een PGO handig?
Iedereen kan gebruik maken van een PGO: als u bijvoorbeeld een chronische ziekte hebt, maar ook als u gezond bent. Als u zwanger bent of een fanatieke sporter.
Uit welke PGO’s kunt u kiezen?
Er zijn verschillende PGO’s. Elke PGO is anders. Het verschil zit bijvoorbeeld in de zorgverleners waarmee u een PGO kunt verbinden. En ook welke zelfmeet apps of slimme horloges u kunt koppelen, verschilt per PGO. Ga naar digitalezorggids.nl en kies de PGO die bij u past.
Veilig een PGO gebruiken
Om gegevens bij Adrz op te halen in uw PGO maakt u gebruik van uw DigiD. Wanneer de gegevens daarna in uw PGO staan, bent u zelf verantwoordelijk voor uw gegevens. Hieronder staan een aantal adviezen om een PGO veilig te gebruiken:
- Bekijk de gegevens in uw PGO bij voorkeur thuis, zodat niemand kan meekijken.
- Wees voorzichtig met het delen van uw gegevens.
- Maak geen schermafbeeldingen of foto’s van uw medische gegevens.
- Zorg ervoor dat u na het inloggen op uw PGO altijd opnieuw uw gegevens ophaalt. Anders kan het zijn dat u verouderde gegevens bekijkt.
Ontwikkelingen van PGO’s
Op het moment van schrijven (maart 2023) zijn PGO’s nog volop in ontwikkeling. Er zijn verschillende PGO’s die allemaal net even anders werken. Hierdoor zullen er aanvankelijk nog verbeterpunten zijn t.a.v. volledigheid en samenhang van de gegevens. Adrz levert de gegevens aan bij de PGO’s maar heeft geen invloed op de wijze waarop onze gegevens worden weergegeven in een PGO.
Meer informatie
Meer informatie over PGO’s vindt u op PGO.nl/zeeland
Landelijk informatiepunt PGO
Het landelijk informatie PGO wordt verzorgd door Helpdesk Digitale Zorg en is een samenwerking tussen Patiëntenfederatie Nederland en Stichting MedMij.Zorggebruikers en zoogverleners kunnen hier terecht voor specifieke vragen over PGO’s.
Het PGO-informatiepunt is bereikbaar via 085-3034959 op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur. Belt iemand buiten deze tijden, dan wordt diegene de volgende werkdag teruggebeld. Op de website staan de meest gestelde vragen over PGO’s en de contactgegevens in één overzicht.